Binnen 24 uur een afspraak! Nu ook op zaterdag open!

Hoofdpijn

Hoofdpijn fotoBijna een op de twee Nederlanders heeft weleens last van hoofdpijn. Of het nu komt door werkdruk, stress of na het sporten, hoofdpijn is erg vervelend en kan zeer pijnlijk zijn. In geval van migraine is deze pijn niet meer zo onschuldig als het lijkt. Alleen een donkere kamer, medicatie, overgeven en uren slapen willen dan nog weleens helpen. Door hoofdpijn wordt men vaak chagrijnig en wat is te begrijpen aangezien men nog amper kan functioneren, zeker wanneer het zware pijn betreft.
Van alle hoofdpijnklachten valt ongeveer 90% onder de noemer spanningshoofdpijn en migraine. De pijn zit dan aan weerszijden van het hoofd, in het voorhoofd, achterhoofd of over het hele hoofd verspreid. Vaak zijn ook nek en schouders stijf en pijnlijk waardoor de pijn vanuit de nek naar het hoofd uitstraalt. Juist bij deze klachten zijn er vaak triggerpoints te vinden. Het behandelen van deze triggerpoints zou verlichting kunnen geven en zelfs de pijn laten verdwijnen.

Symptomen Hoofdpijn

Triggerpoints veroorzaken een verbazingwekkend scala van symptomen in hoofd en nek. Hieronder vind je een aantal symptomen van spanningshoofdpijn:

*pijn en gevoeligheid van het gebit;
*verstopte en pijnlijke oren;
*een stijve nek;
*duizeligheid en evenwichtsstoornissen;
*rode, pijnlijke en/of tranende ogen, wazig zien;
*kaakproblemen als knappende kaken, verminderd bewegen van de kaken.

Wij kunnen u helpen bij het herstel met de onderstaande behandelingen.